onsdag 31 december 2014

Trädgård på nyårsafton!


De flesta bloggar verkar ha en liten årskrönika så här i slutet av året, men det har aldrig riktigt varit min grej. Kort och gott har det här året inte haft fokus på trädgården, utan har präglats av att vi fått vår lilla trea.  Även om jag verkligen har försökt att få till lite trädgård emellanåt.

Som ett litet avslut på året har jag faktiskt trotsat vintern (som ju har varat i ett par dagar bara) och tillslut petat ner vitlökarna som legat i köket och väntat. Jag gjorde det idag. Jag läste att det borde kunna gå, så jag tänkte att jag inte har något att förlora i alla fall! Som ni ser på bilden så har några av dem grott, men som sagt - inget att förlora.

Inför år 2015 hoppas och tror jag på mer trädgård! Jag och lilla Skrutten har stora projekt på gång. Framsidan ska få en extreme makeover, så där har jag möjligheten att verkligen få drömma mig bort i fina växtkombinationer och frökataloger. Dessutom har jag ju växthuset som jag vill satsa lite mer på i år med mer avkastning på det jag odlar, och sist men inte minst så är ju nya köksträdgården under uppbyggnad. Så massor av skoj alltså! Hoppas jag även får till lite mer bloggande, för det saknar jag verkligen.

GOTT NYTT ÅR!


2 kommentarer:

Marina sa...

Hej Malin! Härligt att du har planer och förhoppningar om trädgården för 2015. Var sak har sin tid :)

Önskar dig en bra start på nya året!
Kram

odling sa...

Spännande att höra hur det har gått med trädgården och växthusrabatten.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...