onsdag 3 december 2014

Trädgård i december

Faktiskt så har jag pysslat med trädgårdsarbete ända in i december. Den självklara sysslan är väl att plantera Austinrosor den här tiden?  Eller? Iallafall så är det gjort,  vi får väl se hur de klarar sig. Jag kupade ordentligt och täckte in dem i granris, så det ska väl skydda dem lite.

Annars har såklart adventspyntandet varit i fokus.  Konstigt nog gick visst växthuset före bostadshuset,  men så är det ibland när hjärtat får bestämma.  Så i växthuset finns både julig gardin,  röda kuddar,  en liten bordstall och mossa och hyacinter.  På bilden ser ni ett av mina och barnens små "arrangemang". Enkelt och vackert,  tycker jag.

Inomhus är jag bara nöjd att jag äntligen fick upp adventsstjärnorna i fönstret tillslut.  Tyvärr inte till första advent,  men tillslut igår iallafall :-).  Ja,  så såg mina prioriteringar ut - pynta växthuset,  plantera rosor och sist lite adventspynt inomhus. 

Ha det gott!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ha ha, fin prioritering!
Ha det fint!

Karin - Mina Rum sa...

Härligt att kunna göra så juligt och fint i växthuset. Så långt har jag inte kommit i mitt. Det får nog bli nästa år.

Ha en fortsatt fin adventstid.
Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...