tisdag 23 september 2014

Känsla av silver

Idag när jag kikade ut över Lunden så fick jag en känsla av silver. Kan man känna silver? Iallafall. Det var den vackra vita höstanemonen 'Honorine Jobert' (tror jag) som framhävdes mot min kornell 'Ivory Halo' som skapade känslan. Och jag blev så glad. Lunden har verkligen inte fått den uppmärksamhet som den har behövt i år. Stackaren har fått klara sig själv, mer eller mindre, och det har verkligen märkts - den har inte sett kul ut.

Men idag var den lilla biten i Lunden väldigt vacker. Känsla av silver. Och jag måste säga att den där kornellen är jag supernöjd med. Den lyser verkligen upp där i hörnet under körsbärsträdet mot planket. Och jag som trodde att jag inte tyckte om kornell. Himla lustigt det där med hur man förändrar sin smak.

Egentligen har jag bara en enda silveraktig växt, och det är en liten tuva kaukasisk förgätmigej - 'Jack Frost'. Och när jag ser den såhär, är jag himla glad att jag har den. För titta hur den och kornellen kompletterar varandra! Men samtidigt stör den där tuvan av vanlig kaukasisk förgätmigej som står där framför kornellen, ser jag nu på bilden. Den måste bort!

Tack för alla fina kommentarer, jag blir så glad! Och det känns ju jätteroligt att ni förstår min tanke med den lilla lekstugan. Jag vill också bara säga att jag läser era bloggar med glädje, för ni delar av er av så mycket inspiration för mig. Däremot har jag börjat läsa genom telefonen (så får jag tiden att räcka till), men det innebär tyvärr att jag inte kan lämna kommentarer. Eller jag har iallafall inte kommit på hur man gör. Så det är lite mitt dåliga samvete - att jag inte kan återgälda era fina ord. Men jag läser och glädjs på era bloggar, det ska ni veta. Stor kram till er!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...