tisdag 26 februari 2013

Odlingsidéer till växthuset

Olivkvist, den trivs inte jättebra här hemma just nu... lite för varmt.

Stort tack för era odlingstips till lilla växthuset! Chilin är redan påbörjad, det skrev jag om här. Tomaterna är planerade - i år blir det 'Mei Wei' och 'Sungold'. Jag kunde helt enkelt inte motstå dem, de lät så fantastiskt goda! Ska skriva mer om dem en annan dag. Det där med vindruva känns ju helt rätt för ett växthus - men vilken sort ska man välja? Jag kan ingenting om vin... Andra bra tips jag fick var gyllenbär, gurka och tidig potatis. Det där med tidig potatis fastnade jag för, det kanske jag ska prova i år? Skulle ju vara härligt att plocka fram till midsommar - är det möjligt?

Just nu börjar jag känna att det är hög tid för vår. Snön ligger fortfarande tjock här hos oss, vilket visserligen är bra för växterna - ska det vara kallt så ska det ju gärna vara ett skyddande täcke av snö på växterna åtminstone. Men själv börjar jag känna att jag fått nog, speciellt när man ser bilder på snödroppar och barmark i andra delar av landet.
 

1 kommentar:

Ulrika sa...

Potatis till midsommar? Det tror jag absolut är möjligt om inte vintern varar till i maj. Jag har blivit bjuden på hemodlad nypotatis i slutet av maj av min kompis i Blekinge.
Nu hamnade här ett växthus hos oss i helgen - ett pyttelitet, så jag hänger på dig och lusläser dina kommentarer och inlägg för att få massor av tips.
Lycka till
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...