fredag 15 mars 2013

Å nej, jag har gjort det igen...


 
Som vanligt är jag ute i alldeles för god tid. Fröer har redan såtts, och därmed skolades de även om förra helgen. Så här gör jag jämt, vilket alltid resulterar i överfulla bord och fönsterkarmar. Jag har inte något svalt och ljust utrymme att ställa mina sådder på. Inte heller någon extra belysning för de små liven. De får helt enkelt finna sig att stå i fönsterkarmarna i vårt skönt uppvärmda hus. Stackarna.
 

Men jag kan bara inte låta bli! När det nya året har inletts så kliar det i fingrarna på mig. Jag måste trädgårdera! Och då gör jag det på det enda sätt som går när det är -15 grader ute - jag bläddrar i frökataloger och drömmer mig bort om en lummig trädgård med prunkande köksträdgård. Därefter åker ritblocket fram. Jag tycker det är så roligt att skissa och planera. Bläddrar i gamla trädgårdstidningar för inspiration. Och sen beställer jag fröer. Massor! Sen är sådderna igång, trots att det är början av februari. Och det brukar sluta med att gurkorna blommar i fönstrena och squashen väller ner från fönsterbänkarna. Men det brukar minsann bli okej skördar iallafall :-).

Oj vad jag längtar efter våren nu! Växthuset är ju beställt som sagt så nu vill jag att snön ska smälta bort så man kan börja gräva för grunden. Men det känns som en lång väg kvar tills den här snön har töat bort.
 


1 kommentar:

Lantligt i smultronbacken sa...

Hihihi, tänk vad jag känner igen mig i ditt inlägg idag. Här är det fullt med små plant, överfullt överallt. Till råga på allt så ska ju alla Mårbackorna få plats i solen med, de får ta söderfönstret i sovrummet


Kram Teres

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...