lördag 16 mars 2013

Övervintrad fuchsia och ny skönhet

Bilderna på fuchsiorna i blomning är lånade här och här
I höstas försökte jag för första gången mig på att övervintra min fuchsiagoding 'Tamworth' som jag köpte som stickling från Rockdala på trädgårdsmässan i Kista förra året. Och det gick bra! Ser ni vilka fina gröna skott som kommer på den kala växten? Jag är så nöjd, för jag slängde bara in den i vårt isolerade garage över vintern och tänkte att - funkar det så funkar det, och annars får det väl bli nya sticklingar.

När jag var på Plantagen för ett par veckor sedan fick en liten stickling följa med hem - 'Carmel Blue' heter den. Är den inte häftig?! Undrar om den är sådär blå i verkligheten som på bilden? Nu funderar jag på om jag ska ge mig på att stamma upp den... Vi får se.

Idag är det jobb i min mammas stugor som gäller. Det är några väldigt gamla stugor som är i behov av lite lagom renovering, så idag kanske innertaket i arbetsrummet åker ner. Men först - melodikrysset :-).
 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...