fredag 8 mars 2013

Tankar om livet...


Veckorna här hemma är hektiska. Mellan jobb, hämtning av barnen, matlagning, läggning av barnen och träning finns det inte mycket tid över för annat på vardagarna. Eller ork. Men för att maximera tiden med mina barn så har jag valt att gå ner lite i arbetstid och ha fredagarna ledig tillsammans med dem. Supermysigt! Nu hade jag visserligen önskat lite plussgrader en sådan här dag, för jag vill vara ute! Ge mig D-vitamin! Men det får väl gå ändå, på med långkalsongerna, helt enkelt.



Det är inte en helt lätt balansgång det där med livet tycker jag. Min familj och mina barn är det absolut viktigaste i mitt liv men ibland drabbas jag av det Dåliga samvetet när det gäller barnen. Vi tillbringar mycket tid tillsammans, men mycket vill ha mer ;-). Det är också viktigt för mig att aldrig ta med mig jobbet hem t.ex. När jag är hemma, så är jag hemma. Helt och hållet, både kroppsligt och mentalt. Det tycker jag är viktigt. Men som många säkert känner igen sig i så är det sällan så att stressen från jobbet minskar när man jobbar mindre, det blir ju lätt tvärtom. Svårt att hinna klart osv. Så det här är nog den bästa lösningen tror jag - lite mer fokus på jobb och dagis i veckorna, och mer fokus på familjelivet på helgerna. Då känns det bra att ha en hel extra ledig dag tillsammans jag och barnen. Härligt!

Annars ska vi som sagt se till att komma ut i solen och friska luften i dag. Det ser fantastiskt ut - sol, blå himmel, vindstilla och några minusgrader. Dessutom får vi sällskap av barnens kusiner och min svägerska, så det blir roligt! Och så hoppas jag få möjligheten ikväll att skola om lite sådder, som t.ex. basilikan och chilin på bilderna. De längtar nog efter lite näringsrik jord, vid det här laget.
 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...