fredag 24 maj 2013

Lite, lite trädgård idag

Kaukasisk förgätmigej är min nya favorit - den blommar mycket och tidigt!
 Idag blev det ingen trädgård alls. Maken fyller 35 och hela dagen har i princip gått åt till att försöka få ihop en födelsedagspresent och tårta tillsammans med barnen med förnuftet i behåll. Vissa dagar är det så, speciellt när de är extra trötta. Men det blev tillslut både en uppskattad present, god tårta och en fiskdamm som Storebror 5,5 år gammal ordnade på eget initiativ. Inte dåligt va!

Här kikar den fram mellan narcissen 'Thalia's gröna blad
Fast nu ljög jag lite. Liiite trädgård har jag faktiskt hunnit med. Jag hjälpte min mamma att konstatera att hennes buddleja inte riktigt var död än, så vi flyttade ut den till ett soligare ställe och håller tummarna att den tar sig. Sedan grävde vi upp en självsådd liten planta av vit löjtnantshjärta som jag vill ha fler av. Den ska till Lunden som har stoora hål här och där. Så egentligen kan man väl säga att det blev en rätt lagom dos trädgård för en relativt stressig dag.

Ikväll blir det förhoppningsvis filmkväll här hemma. Jag har siktet inställt på Django Unchained som jag bara har hört gott om. Annars ser vi främst serier av olika slag. Men ikväll ska vi försöka hålla oss vakna.
 

1 kommentar:

Marina sa...

Så gulligt med fiskedamm.

Hoppas ni ser film nu eller snart.

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...