onsdag 15 maj 2013

Underbart

Just nu är livet ganska underbart. Möttes av två glada och hyfsat medgörliga barn vid hämtningen på dagis och därefter en relativt lugn matsituation där 5,5-åringen konstaterar att den här maten kan vi ju äta på hans födelsedag. Gott betyg alltså, vilket inte hör till vanligheterna.  Efter maten gick jag och dottern, 3 år, ut i trädgården. Hon hoppade lite studsmatta, jag kikade på mina sådder. Sen tog vi en liten cykeltur fram och tillbaka på gatan innan det var läggdags. Harmoni!

När minstingen gått in för att läggas av sin pappa så kunde jag med gott samvete knata runt i min lilla trädgård och bara njuta. Mina efterlängtade prydnadskörsbär 'Accolade' har äntligen slagit ut över min lilla lund. Mitt egna Kungsträdgården. Den är helt fantastisk med sina söta ljust rosa blomkuddar. De ser nästan ut som små fluffiga rosa moln. Och där går jag och njuter, under rosa fluffiga moln i kvällssolen och rycker ogräs i syrénhäcken. Underbart.

2 kommentarer:

Marina sa...

SÅ vackert träd!

Denna veckan (och många andra också) orkar jag inga trädgårdssysslor efter jobbet.Hinner inte heller tycker jag. Lite rörigt på jobbet är det alltid vid denna tiden och jag är ingen kvällsmänniska. Snart helg igen!

Kram

AnnaHelena sa...

De är så fina de där Prydnadskörsbären! Bästa tiden när de blommar! Underbara kvällar när göken gal och hela underbara sommaren ligger framför en. Ja, nu vill man bara stoppa tiden för ett tag...

Kram // AH

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...