torsdag 16 maj 2013

Ibland blir det inte som man tänkt sig

Hann knappt till jobbet idag innan dagis ringde - lilltjejen har vattkoppor. Bara att köra hem igen. Sånt är livet. Men hon och jag tog en härlig cykeltur till närmaste badstrand istället, och lekte en stund i sanden och tog en fika. Så kan livet också vara.

I trädgården har min lilla japanska gyllenlönn 'Aureum' knoppat till sig. Jippi! Jag trodde nämligen den var död. Den torkade ihop lite under förra sommaren, så jag flyttade den sent på hösten och trodde att jag hade tagit livet av den. Men se, så var det inte! Nu kommer det röda stora bladknoppar. Den är ju gulgrön i bladverket så det ska bli spännande att följa bladutvecklingen, säkert hur vackert som helst.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...