onsdag 31 juli 2013

Månadens favoritväxt - juli

Som vanligt har det varit jättesvårt att välja favoritväxt, så därför har jag väntat in i det sista. Så att jag inte missar någon goding som blommar eller är extra vacker under juli, menar jag. Och idag när jag la sten framför växthuset så stod det klart för mig. Afrikas blå lilja är såklart månadens favorit! Den står ståtlig framför det svarta växthuset som ett riktigt smycke. Jag har två stycken. Den ena är köpt som vit, men är alltså blå, och den andra har jag planterat som knöl från påse. Det tog ett antal år kan jag säga, men äntligen blommar den med flera stänglar. Det här är helt klart min favorit just nu!
 

Klicka på bilden över så kommer du till flera favoritväxter!
 

4 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

En sån härlig porslinsblå nyans! Visst är de jättevackra dessa gigantiska liljor.

Kram

LINDA sa...

Så vacker!!!

Blev jättenyfiken när du skrev att du funderar på att göra chilimarmelad. Hur gör man sådan?

Kram
//Linda

Hélena sa...

Otroligt vacker!
Kram Hélena

LINDA sa...

Om du lyckas så får du mer än gärna berätta hur det gick :)

Kram
//Linda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...