söndag 12 januari 2014

Äntligen vinterträdgård!

Inne i växthuset kan man sköna korgstolen 
I förrgår kom vintern. Jag som varit borta från bloggvärlden hela hösten fick en chock när jag kikade in hos Marina och såg att det blommade! Galet. Och samtidigt inte galet eftersom det varit så otroligt mild vinter. Det var t.o.m. så att jag var tvungen att gå ut och kika här i min egen sörmlandsträdgård om det fanns några  upp-och-ner-vända årstidstecken, men det fanns det inte. Men jag såg faktiskt en bild i tidningen häromdagen på en utslagen körsbärsblomma i Kungsträdgården, det var det närmsta jag kom.

Lunden i vintertid. Och på bilden ser ni planksnutten som jag fick i födelsedagspresent av mina svärföräldrar, det blev bättre än väntat! Föreställ er planket inbäddat i klematisen 'Summer snow' och humle...
Så det blev till att göra lite vinterfix i trädgården idag. I sakta mak och med hjälp av min man eftersom jag har fått några väntade kroppskrämpor som på beställning. För första gången skottades försiktigt växthustaket, och Afrikas blå lilja som har kunnat stå svalt och ljust i växthuset fick ge sig av till det lite varmare garaget. Annars  blev det mest en promenad i snön med dottern på snowracern efter pappa.

Hur ser det ut hos er - har ni också fått lite snö?

3 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Hej och tack för svaret - Murreva, förstås! :) Oj vad snö ni har! Ingen snö här än och jag fick snabbt täcka över min blommande julros med lite granris för attans vad kallt det är ute! Sibiriska vindar här i Göteborg, fukten gör att man kan lägga på 10 minusgrader på termometern :o) Ha det bäst :)

Marina sa...

Ingen snö här men jag vill gärna ha. Får väl se hur det blir i veckan.

Idag hittade jag blommande tusenskönor i gräsmattan och visst är blomman söt men det känns ändå fel att de blommar nu, i januari.

Kram till dig!

Tant Otteskrufv sa...

Det blev vitt här med.Jag kan tänka mig några centimeter till bara det inte fortsätter med lika sträng kyla eller blåst är vintern riktigt vilsam. För jag "vet" ju att den inte varar för evigt :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...