måndag 14 mars 2011

Vårtecken - vecka 3

Förra veckans vårtecken var ca tio små löknoppar av någon form (kanske snödroppe/krokus/scilla, vem vet). Men den här veckan är det massor (ja, allt är relativt) av små gröna strån i den ena rabatten! Visst är det snödroppe på översta bilden? De är envisa de små lökväxterna som borrar sig igenom det hårda lövtäcket.

Och här är det t.o.m. barmark! Det finns väl knappast något bättre vårtecken än det?

Det skulle i sådana fall vara solen som lyser. Äntligen!

Jag kan inte låta bli att visa hur det ser ut på sommaren kring fågelbadet. Ett hav av nävor bäddar in fågelbadet under äppelträdet. Långsamt, långsamt närmar vi oss...

Fler vårtecken hittar du hos Viveca med bloggen Humlebacken!

4 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Vilket härligt vårtecken, ger ju hopp och tron om en vår. Den sista bilden är ju underbaaar, där vill jag vara.
Kram Susanne

Marina sa...

Härligt att det töar och att ni ser barmark nu i alla fall.

Kram!

Fröken Fräken sa...

Det ser ju riktigt vårigt ut i mina ögon! Här är det fortfarande slalombackehög snöhög på gården. SUCK.

Tack för olivträdsråden. Jag har inte än bestämt mig hur jag ska göra.. jag har knipsat torra kvistar på det ena olivträdet, men det behövs nog mer gissar jag.

Hildas Hem & Trädgård sa...

Vilka härliga bilder. Speciellt den sista!!!
Nävor är någonting jag har missat, men fått upp ögonen för nu under vinterns bläddrande i alla trädgårdsböcker. Sprider de sig mycket?

Trevlig kväll!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...