måndag 1 april 2013

Tagetes på 2 dagar!

Jippi! tänkte jag när jag gick in i tvättrummet imorse och böjde mig ner över det lilla minidrivhuset som står på värmegolvet. Tagetesfröerna som jag sådde i förrgår har redan börjat gro! 2 dagar! Jag sådde ju många fröer av sorten 'Orange gem' i år, men bilderna i kollaget är på sammetstagetesen 'Silvia' som jag sådde 2011 i min gamla köksträdgård. Jag har försökt satsa mycket i år på att blanda upp grönsakerna med nyttiga blommor såsom kryddtagetes, ringblomma och krasse. Hoppas det lyser upp lika mycket i verkligheten som i mina drömmar. Idén är ju att min köksträdgård ska bli ett riktigt smycke för huset, uppbyggd med svarta pallkragar och det nya svartlackerade växthuset.
 
Idag är det äntligen 1 april, vilket i mina tankar MÅSTE innebära att våren kommer snart. Jag är så trött på all snö som aldrig töar bort, och idag vaknade vi till minus 8 grader :-(. Men soligt är det iallafall. Jag får väl nöja mig med det. Och att bli lurad av mina gullungar gång på gång att det sitter en fågel i taket. Har ni blivit lurade idag?
 

3 kommentarer:

Marina sa...

Men Malin, hur har jag kunnat missa att du tagit tag i bloggandet igen? Jag var inne och kollade i vintras en gång men det måste har varit precis innan du drog igång igen. Var helt säker på att jag hade din blogg i bloglovin (som jag följer alla mina favoriter igenom) men jag har inte sett till något nytt från dig där. Måste kolla upp det igen. Jaja, det var ju bra att jag hittade dig igen :)

Så ni har flyttat alltså. Det låter ju spännande och växthus ska du också ha. Som jag har njutit i mitt idag och igår. Ja, jag har njutit utomhus också för vi har haft en härlig dag även idag. -5 grader i morse men den blev det +7.

Härligt att läsa dina inlägg igen!
Kram

Anonym sa...

Men heeeej! Du är tillbaka! Åh så skoj. Har kikat in då och då för jag har saknat dig. :) Blev så till mig att jag inte hann läsa inlägget. Nu ska jag göra det och se vad som har hänt sen sist.
Massa kramar!!!

www.plywoodandpears.se sa...

Hej! Vilken fin blogg! Jag hittade den när jag sökte på Rosenskära. Jag favoritar din blogg, jag har nämligen just blivit med trädgård :)

/Anna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...