söndag 21 april 2013

Våren på framfart

Jag gläds så oerhört mycket åt att snön försvunnit på så kort tid och att våren äntligen har kommit! Det här har man ju längtat efter i minst två månader. På bilderna ser man hur snabbt förändringar sker i trädgården, med hjälp av bara lite sol och plussgrader. Härligt! Trodde nästan att vi aldrig skulle få se snön försvinna.

Bilderna är på min nya lund som kom till våren 2012. Ja eftersom tomten är helt nybyggd så är ju såklart allt nytt här, mer eller mindre. 3  prydnadskörsbär 'Accolade', nyplanterad syrénhäck på vänster sida, bostadshuset på höger sida och en allmänning i bakkant. Mer om lunden i ett annat inlägg.

Men okej. Några bakslag får man räkna med. Man ska liksom aldrig slappna av för mycket, utan leva som att varje dag är den sista... verkar det som. Ena dagen går man lycklig över att man planterat en sådan härlig vårkruka framför dörren, solen skiner och det sticker upp lite gröna strån här och var från alla de hundratals botaniska krokus och narcisser som planterades enligt konstens alla regler i höstas. Och nästa dag går man ut och möts av uppslitna penséer, och varenda strå av de "rådjurssäkra" narcisserna och krokusarna är avkapade och uppätna. *Snyft* Som tur är så har jag märkt att de kommer igen rätt snabbt. Krokusarna har redan kommit igen och blommar som bara den, och visst börjar det komma lite grönt bland narcisserna igen. Och utsvulten på våren som man är så förlåter jag faktiskt de hungriga rådjuren. För den här gången...

2 kommentarer:

Marina sa...

Härligt att snö är borta även uppåt landet nu.

Kram

Min rosendröm sa...

Åh vilken fin blogg!! Kul att kika in hos dig. Jag har också en hyffsat ny tomt så jag vet vad det är ni går igenom. Ett riktigt slit jobb men väldigt kul.

Må gott!

Kram
Nina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...