fredag 21 juni 2013

Sommarkvällar som ger energi

Drömmen är att fågelbadet i lunden ska bäddas in i grönska av daggkåpa, jätterams, kaukasisk förgätmigej 'Jack Frost' och klematisen 'Summer snow'
Oj vad tiden går fort! Så har det gått en hel vecka sedan senaste inlägget. Fast det har sin förklaring. Sommaren. Sommaren är verkligen efterlängtad. Jag har tre veckor kvar till semestern och på jobbet är det fullt upp, men ute är det ljust till sent på kvällarna och vädret är skönt. Så när barnen är i säng på kvällarna så orkar jag ibland ändå med en tur i trädgården. Som häromdagen, då slutade turen med att jag jordförbättrade Lunden, flyttade både blåbär, ormbunkar och brunnera. Planterade några växter som stått alldeles för länge i kruka. Och trots att klockan är mycket sen när jag väl tar mig in igen och jag känner mig trött morgonen efter, så är det en underbar stund. På något sätt så fylls energidepåerna på när jag fixar i min trädgård, och det verkar som att jag ändå hamnar på plussidan energimässigt. Det är lustigt, jag kan vara hur trött som helst när jag sätter mig i trädgården för att pusta ut, men nästan jämt så kommer energin till mig och jag får fixarlust. Underbart!

Glad midsommar kära läsare! Idag blir det traditionellt firande med dans runt stången och olika aktiviteter med familjen, och sen blir det midsommarbord hos barnens kusiner med tjocka släkten. Så länge det inte blir för mycket måsten kring det så älskar jag dessa helger och traditioner, och midsommar är inget undantag. Och för mig är midsommar sill, så igår kväll förberedde jag två sorters sillar - Dill och pepparrotssill samt flädersill. Det är recept från Arla.se och har hängt med ett par år nu, det är ett bra betyg va :-). Hur firar ni midsommar?

3 kommentarer:

Marina sa...

Visst är det så att trädgårdssysslorna ger energipåfyllning. Så känner jag i alla fall.

Ha en fin midsommarhelg!

Kram

Karin - Mina Rum sa...

Tiden har en tendens att rinna iväg när man är i trädgården men jag tror absolut att energidepåerna fylls på under tiden.

Hoppas midsommaraftonen blev lyckad och mysig.

Kram!

Hélena sa...

Jo, tiden rusar fram och jag vill trycka på pausknappen...istället åker jag bort. Jag är nog inte klok!
Varför jag gillar Munstead Wood så mycket är dels för färgen, magisk, och doften är helt ljuvlig. Dessutom är den otroligt frisk och kommer troget. En helt fantastisk ros att begrava näsan i :-)
Kram Hélena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...