måndag 8 juli 2013

Lunden... igen...

Ursäkta alla bilder på Lunden, men den är min favorit det här året! Förutom växthuset då som också är en klar vinnare. De här bilderna är nog en vecka gamla, men jag tyckte det var så vackert med diset som lagt sig över området. Först tittar jag på de vackra körsbärsträden, men sen ser jag nu bara de gapande hålen. Jag måste verkligen bestämma mig för vad jag ska fylla hålen med, för det främsta problemet är nog att jag är lite obeslutsam.

Men bland annat har jag fyllt på med Månskensklöver...

...och himmelsnunneört. Den är en något ovanlig goding för mina trädgård. Väldigt intensivt blå. Annars brukar mina blå växter mest bestå av mjuk pastellblått, eller med en dragning åt lila. Men den här känns spännande, och nu blir utmaningen att hitta en snygg kompis till den.

Ja inte blev det mycket trädgård här hemma i helgen. Faktiskt ingenting om man bortser från vattningen och skördandet av två zucchini. Igår, söndag, var det ju ett alldeles fantastiskt väder så vi var ute med båten verkligen hela dagen. Från morgon till kväll. Det var underbart! Barnen älskade att leka runt båten på stranden och i vattnet, och hela familjen bara "var". Hoppas det blir fullt av sådana dagar under semestern som börjar nästa vecka. 

3 kommentarer:

Hélena sa...

Din lund är så vacker :-) du får visa hur många bilder som helst!
Kram Hélena

Jord under naglarna sa...

Din lund är jättefin! Det kan ju vara ett ganska angenämt problem att hitta kompisar till dina lundväxter. :)

Marina sa...

Tänk om jag kunde säga att min lund är en favorit. Den är en ständig källa till suckar istället. För torrt!

Härligt med båten och att göra ingenting.

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...