måndag 17 februari 2014

Sol ute, vår i sinne


Solen strålar ute för första gången på flera veckor! Riktig sol med blå himmel. Blå himmel med moln på visserligen, men jag är inte kräsen. Snacka om svältfödd. Jag har känt mig ganska låg de sista veckorna, så det här vädret är verkligen välkommet. För hur det än är så påverkas jag i väldigt stor grad av väder och ljus, och sol gör mig gladare.


Den här irisen som jag köpte i fredags, får mig att börja vilja pyssla om mitt växthus. Iris+sol=energi. Jag är ju inne på mitt första år med växthuset, det köptes förra våren, och sedan i höstas har det fått ligga i dvala. Men nu, när solen skiner och det börjar finnas lite blommande lökar i butikerna så känns det helt rätt att så smått börja skapa en skön sittplats därute igen. Det trista är att jag är så beroende av bärhjälp just nu... tack vare den lilla bullen som jag har i ugnen. Men jag får väl stå för planeringen och så får jag väl flörta lite med min man så han kan stå för utförandet :-).


Hoppas ni känner av vårkänslorna ni med och även ger er lite extra energi! 

6 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Så ljuvliga blå irisar!

Lycka till med bebisen!

/Anette

Rost och rädisor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Marina sa...

Ja, underbara sol! Absolut blir man piggare även om jag för egen del oftast inte påverkas så jättemycket av vädret.
Idag är jag jättenöjd med att ha varit i Lugnet och imorgon ska jag nog så en del fröer. Sådderna lär få stå här inne ett tag för jag har ingen värme i Lugnet.

Minns att du hade ont i kroppen även förra gången du väntade ny bebis. Hoppas du kan få hjälp att hitta bra övningar som kan underlätta/minska det onda.

Kram till dig!

Karin - Mina Rum sa...

Vilka vackra irisar! Förstår att de ger dig vårkänslor och piggar upp.

Hade helt missat din "bulle". Stort, stort grattis.

Kram, Karin

Husprojekt Drömhus sa...

Jättefina irisar! Låter underbart med växthus, jag bara längtar tills vi bygger vårt, har gamla fönster & dörrar som väntar på att få byggas ihop, men först är det altanbygge som gäller :)

trevlig helg,
Kram Tiina

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej Malin
Längesen jag kikade in men nu börjar trädgårdslusten komma smygande.
Är verkligen avis på ditt växthus, så himla fint.

Stort grattis till Bullen! Hoppas du mår bättre denna gång.

Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...